Fabrica va fi amplasată la circa 270 kilometri vest de Varșovia și va începe producția în cea de-a doua jumătate a anului 2016, a anunțat marți grupul Volkswagen.
Investițiile vor totaliza 3,37 miliarde zloți (aproape 800 milioane euro la cursul de marți), a afirmat, pe Twitter, șeful Agenției pentru Informații privind Investițiile Străine din Polonia, Slawomir Majman.
Volkswagen a refuzat să comenteze cu privire la aspectele financiare ale investiției.
„Prin decizia de a produce Crafter în Polonia, am așezat fundațiile pentru o reorientare strategică a afacerii de vehicule comerciale ușoare. Crafter este foarte bine dotată pentru toate piețele de creștere din lume”, a declarat într-un comunicat Leif Oestling, membru în consiliul de administrație al Volkswagen.
Compania încearcă să obțină controlul integral asupra producătorilor de autocamioane Scania și MAN, unde deține pachete majoritare de acțiuni, pentru a aduce sub aceeași umbrelă operațiunile din zona autovehiculelor comerciale, inclusiv divizia proprie de autoutilitare.
Investiția din Polonia se încadrează tototadă într-un trend remarcat la nivelul industriei auto europene, de a consolida operațiunile din zona autoutilitarelor în așteptarea unei posibile accelerări a revenirii economiei după o perioadă îndelungată de recesiune și stagnare.
Totodată, proiectul de la Wrzesnia reprezintă prima nouă fabrică auto construită în Europa începând din 2012, când Mercedes-Benz a inaugurat unitatea din Ungaria. În urma scăderii cererii de automobile și autoutilitare din cauza crizei economice și financiare, producătorii auto din Europa au probleme mari de supracapacitate. Potrivit datelor IHS Automotive, industria auto europeană produce la 76,3% din capacitate
Vânzările de autoutilitare din Europa au stagnat anul trecut la 1,44 milioane de unități, cu 35% sub nivelul din 2007.
Pe lângă investiția din Polonia, Volkswagen face schimbări și la fabricile din Germania. Modelul Porsche Panamera va fi produs la Leipzig începând din trimestrul al patrulea al anului 2016, degrevând fabrica de la Hanovra, care va putea astfel să crească producția modelului Volkswagen Tiguan.